بهمن
1392 align=baseline src="http://upcity.ir/images2/88569104388256896148.jpg" width=962 height=1109> بسم الله الرحمن الرحیم 18/11/ 92
.قل انما اعظم بواحده ان تقوموا لله مثنی وفرادی.
پارساترين مردم كسى است كه در هنگام شبهه توقّف كند.
عابدترين مردم كسى است كه واجبات را انجام دهد. زاهدترين
مردم كسى است كه حرام را ترك نمايد. كوشننده ترين مردم
كسى است كه گناهان را رها سازد.
خطبه اول:قلب حرم الهی است.
امام صادق (علیه السلام) نیز فرمودند: « الْقَلْبُ حَرَمُ اللَّهِ فَلَا تُسْكِنْ حَرَمَ اللَّهِ غَيْرَ اللَّه » (بحار الأنوار ج 67 /25) (جامع الاخبار 518) قلب، حرم خداوند متعال است پس در حرم او غیر او را ساکن نکن.
قلب خودت را از غیر خدا خالی کن تا نور خدا و ملائکه خدا بر قلب تو نازل شود.
شخصی به حضرت امیر مومنان علی (علیه السلام) عرض کرد شما چگونه به این مقام رسیدید؟ حضرت فرمودند: جلوی در خانه دل نشستم و غیر خدا را راه ندادم.
یعنی هیچ وابستگی به دنیا نباید در دل انسان باشد والا دل حرم خدا نخواهد بود.
. شخصی نزد آیة اللّه العظمی اراکی (رحمة اللّه علیه) آمد و تقاضای موعظه کرد، آقا از او پرسیدند شغلت چیست؟ گفت: نجّار. آقا به او فرمودند: یک در هم برای خودت بساز و بگذار جلوی دِلَت!
بیایید همت کنیم وهرچه غیرخداست از دل بیرون کنیم وفقط محبت الهی وهرانچه او فرموده در دل قرار دهیم.خدا به محبت به والدین فرمان داده.به محبت به همسر وفرزند در حد متوسط وطبیعی فرمان داده.به محبت به یکدیگر فرمان داده.این محبت هارو بخاطر خدا داشته باشیم.ولی وابستگی به دنیا مانع این است که دل حرم الهی باشد.دنیاطلبی.ریاست طلبی.شکم چرانی.شهوترانی.تکبر..حسادت.غیبت.اینها مال کسی که دلش حرم خدا نیست.
کسی که دچار عشق مجازی میشود.مثلا عاشق یک زن میشود یا زنی که عاشق مردی میشود این قلبش حرم خدا نیست. عاشق کسی که مانند او مخلوق است وبعد پیرمیشود ومی میردنباید بشود.
وقتی به حضرت مریم (سلام اللّه علیها ) خطاب شد: « هُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُساقِطْ عَلَيْكِ رُطَباً جَنِيًّا » (مریم 25) درخت را حرکت بده تا خرمای تازه از آن بریزد و بخوری. در این هنگام حضرت مریم (سلام اللّه علیها ) سؤال کرد که: خدایا! قبلا خودت روزی مرا در محراب حاضر می کردی، حالا می گویی درخت را تکان بده؟ خطاب آمد: قبلا بچه نداشتی تمام افکارت پیش ما بود لذا ما هم تمام حوائج و خواسته های تو را می دادیم، ولی الآن گوشه ای از دلت متوجه این فرزندت شده است، لذا ما هم به همان اندازه که دلت از یاد ما جدا شده، گفتیم درخت را تکان بده تا خرما بریزد و از آن بخوری؛ (تفسیر اثنی عشر 8/
اگر دل آدمی متوجه خدا نشد و دیگری را پذیرا نشد آن زمانی
است که دل بیاد خدا آرام میگیرد و زندگی بر او آسان میشود.
یکی از کسانی که قلبش حرم الهی بود وغیرخدا وارد ان نشد حضرت امام بود.حضرت امام با مجاهدتهای فراوان به این مرتبه ایمانی رسید وچون در قلبش جز خدا نبود، .حضرت امام رض مرتب این دعارو می فرمود:
الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیاء
نظرها الیک حتی نخرق ابصار القلوب حجب النور فتصل
الی معدن العظمه و تصیر ارواحنا معلقه بعز قدسک ...
حضرت امام برای احیاء دین خدا قیام کرد .قل انما اعظم بواحده ان تقوموا لله مثنی وفرادی.
وکسی که برای خدا قیام کند مقام ومنزلتش از دیگران برتراست.حضرت ابراهیم که اینقدر خدا ازش تعریف کرده یا حضرت موسی ویا امام حسین ع که اینقدر محبوب دلها هست چون برای خدا قیام کردند واز جان ومال وخانواده گذشتند.
در پیشگاه الهی ان کسی که حاضر شود بخاطر خدا از جانش بگذرد خیلی مقام دارد.لذا می فرماید
ان الذین امنوا وهاجرو وجاهداو فی سبیل الله باموالهم
وانفسهم اعظم درجه عندالله
انکه در راه خدا قیام می کند.سختی می کشد.اورا تهدید می کنند.زندانی می کنند تا مرز اعدام پیش می برند ولی دست از قیام برنمی داردمانند حضرت امام ،مقامش پیش خدا بسیار بیشتراست از کسی که در امنیت وارامش زندگی می کند ولی گناه نمی کند وعبادتهای زیاد می کند.
.بسم الله الرحمن الرحيم .والعصران الانسان لفی خسر.الا الذین آمنوا وعملوا الصالحات وتواصوا بالحق وتواصوا بالصبر
.صدق الله العلي العظيم.
خطبه دوم:
1-شنبه: ولادت حضرت امام حسن عسكرى(ع) (232 ه.ق)
سفر امام عسگري به گرگان: جعفربن شريف گرگاني ميگويد كه:
سالي در راه سفر حج در سامراءبه خدمت امام عسگري (ع)رسيدم. ومقداري از اموالي را كه شيعيان براي حضرت داده بودند به امامدادموگفتم:شيعيان شمادر گرگان سلام رساندند.امام فرمود:مگر بعد از اعمال حج به گرگان بر نميگردي؟گفتم:چرا.برمي گردم.فرمود:از امروز تا صدوهفتاد روز ديگر تو به گرگانميرسي.كه روز جمعه سوم ربيع الثاني در اول روز وارد شهر ميشوي.وقتي به گرگان رفتي،به مردم اعلام كن تا درخانة تو جمع شوند.زيرا درآخر آنروز من به گرگان خواهم آمد.سپس امام برايم دعا كردند.من همان تاريخي كه امام فرموده بود ،وارد گرگان شدم وبه مردم خبردادمكه امروز امام بمنزل من ميآيند.لذا آماده باشند ومسائل ومشكلاتخودرا در نظر بگيرند.
بعد از نماز ظهر وعصر،همگي شيعيان در خانة من جمع شده بودند كهبدون اينكه متوجه بشويم،امام عسگري(ع)برما وارد شد وبرما سلامكرد.ما از امام استقبال نموديم ودست مباركش را بوسيديم.
امام فرمود:من به جعفر بن شريف وعده داده بودم كه در آخر امروز نزدشما بيايم.لذا نماز ظهر وعصر را در سامراء خواندم ونزد شما آمدم تا باشما تجديد عهد نمايم.اكنون كه نزد شما هستم،سؤالات وحاجاتخودرا بمن بگوئيد.
اولين نفر ي كه حاجت خودرا گفت،نضربن جابر بود كه عرضكرد:ايپسر رسولخدا!پسرم چندماه است كه نابينا شده است.از خدا بخواهيدتا چشمانش را به او بر گرداند.امام فرمود:اورا نزدم بياور!اورا خدمت امام آوردند وامام دست شريف راخودرا برچشمانشگذاشت كه ناگاه بينا شد.سپس يك به يك مردم حاجتهاي خودراميپرسيدند وامام حاجات آنهارا برآورده ميكرد ودرحق همگي دعانمودودرهمان روز مراجعت فرمود
2-دوشنبه: وفات حضرت معصومه(س) (201 ه.ق)
حضرت فاطمه معصومه برای زیارت برادرش به ایران امد اما در ساوه مورد حمله دشمنان ولایت قرار گرفت ومسموم شد ودرقم رحلت کردند.
فاطمه معصومه برای تمام زنانی که می خواهند به مقامات بالای معنوی برسند الگو هستند.با اینکه ازدواج نکردند وسختی های زیادی کشیدند ولی هر روز ایمانشان از روز قبل بیشتر میشدبطوری که امام رضاع برایشان مقام شفاعت توصیف کردند.یافاطمه اشفعی فی الجنه فان لک عندالله شان من الشان
دوتا زن حق شفاعت دارند یکی حضرت فاطمه زهرا س ویکی فاطمه معصومه س
این بانو به درجاتی رسید که وقتی ایه الله نجفی مرعشی وارد حرم می شدند خودشان را روی زمین می انداختند.فرزندانشان می گفتند شما مرجع تقلیدید جلو مردم خوب نیست اینکارمی کنید.می فرمود اگر می خواهید بجایی برسید درمقابل این خانواده متواضع باشید.
3- سه شنبه 22بهمن:
. :ولقد ارسلنا موسی باایاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور وذکرهم بایام الله ان فی ذلک لایات لکل صبارشکور.ملت ما به واسطه انقلاب اسلامی از ظلمت به نور داخل شد.
حضرت امام معتقد بودند تحول معنوی که بوسیله انقلاب اسلامی درملت ایران وحتی درسایر مسلمانان جهان ایجاد شد از سرنگونی طاغوت مهم تراست
وقتی ما مقایسه می کنیم بین زمان طاغوت والان.می بینیم اصلا قابل مقایسه نیست.ایمانی که شجاعتی که ملت مادارد.وحدتی که دارد.پیروری از رهبر که دارد.روحیه استکبار ستیزی که دارد.خودباوری که دارد.اینها به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد.
ﺣﻀﻮر دﺷﻤﻦ ﺷﮑﻦ شما ﻣﺮدم در راهپیمایی 22بهمن دﺳﯿﺴﻪ ھﺎی دﺷﻤﻨﺎن را ﺧﻨﺜﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪوتجدیدبیعت با امام ورهبری وارزشهای انقلاب اسلامی است
4-تشکر از اداراتی که درایام باریدن برف شبانه روز تلاش کردند تا مشکلی برای مردم لاهیجان پیش نیاید بخصوص از فرمانداری واداره راه-برق-ابفا-هلال احمر.نیروی انتظامی وسپاه
5-سخني با جوانان:
یکی از عوامل اختلافات فامیلی ،خوردن ارث یکدیگراست.پدر از
دنیا می رود.اموالی از او باقی می ماند.گاهی برادر مانع تقسیم
ارث بین همه میشود.گاهی به خواهران ارث نمی دهد.گاهی به
برادران نمی دهد.گاهی حق مادر را می خورد.درحالی که
درحقیقت اتش می خورد.واین خوردن ارث باعث میشود
برادردیگرفقیربماند ویک عمر فقیر می ماند وگناهش به گردن اون
کسی است که ارث خورده.درحالی اگر حقش را داده بودند از
فقر نجات پیدا می کرد.
6-مسئله شرعي :
در سجده چند چيز مستحب است: 1- كسى كه ايستاده نماز
مى خواند بعد از آنكه سر از ركوع برداشت و كاملا ايستاد و
كسى كه نشسته نماز مى خواند بعد از آن كه كاملا نشست
براى رفتن به سجده تكبير بگويد. 2- موقعى كه مرد مى خواهد
به سجده برود اول دستها را و زن اول زانوها را به زمين بگذارد.
3- بينى را به مهر يا چيزى كه سجده بر آن صحيح است بگذارد.
4- در حال سجده انگشتان دست را به هم بچسباند و برابر
گوش بگذارد بطورى كه سر آنها رو به قبله باشد. 5- در سجده
دعا كند و از خدا حاجت بخواهد. 6- بعد از سجده بر ران چپ
بنشيند و روى پاى راست را بر كف پاى چپ بگذارد. 7- بعد از هر
سجده وقتى نشست و بدنش آرام گرفت تكبير بگويد. 8- بعد از
سجده اول بدنش كه آرام گرفت «استغفر الله ربى و اتوب اليه »
بگويد. 9- سجده را طول بدهد و در موقع نشستن دستها را روى
رانها بگذارد. 10- براى رفتن به سجده دوم در حال آرامى بدن
«الله اكبر» بگويد. 11- در سجده ها صلوات بفرستد و اگر آن را به
قصد ذكرى كه در سجده ها دستور داده اند بگويد اشكال ندارد.
12- در موقع بلند شدن، دستها را بعد از زانوها از زمين بردارد .
13- مردها آرنجها و شكم را به زمين نچسبانند و بازوها را از پهلو
جدا نگاه دارند و زنها آرنجها و شكم را بر زمين بگذارند و اعضاى
بدن را به يكديگر بچسبانند
7-سخنی درباره امام زمان ع:
امام عسگری فرمود-«به خدا قسم!مهدي(ع) غيبتي ميكند كه كسي از مهلكه نجاتنمييابد،جز آنان كه خداوند آنها را در عقيدة به امامت ،ثابت قدم داشتهوموفق نموده است كه دعا ميكنند خداوند زودتر اورا ظاهر كند.
مبارزه روحانیت با طالمین...
ما را در سایت مبارزه روحانیت با طالمین دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 60 تاريخ: چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت: 12:36