خطبه 11بهمن 92

خرید بک لینک

نمازجمعه11<strongبهمن1392 align=baseline src="http://axgig.com/images/96850603917502639701.jpg" width=560 height=437>

بسم الله الرحمن الرحیم 11/11/ 92

. ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم (پروردگار عالمیان سرنوشت ملتی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خود آن ملت بخواهند سرنوشت خودشان را تغییر بدهند.)

شخصی خدمت امام صادق عرض کرد که عده ای از شیعیان شما هستند که گناه می کنند ومی گویند ما به رحمت خدا امید داریم.حضرت فرمود دروغ می گویند.آنها شیعه ما نیستند بلکه کسانی هستند که میل به هواهای نفس دارند وگمان می کنند که امید به رحمت خدا دارند درحالی که هرکه به چیزی امید دارد برای بدست آوردنش تلاش می کند واگر از چیزی می ترسد از آن فرار می کند.

خطبه اول:انقلاب اسلامی عظیم ملت ایران

خداوند منان درسال1357به ملت ایران هدیه وتحفه ای بسیارعظیم عنایت کرد وان سرنگونی استبداد2500ساله وحاکمیت ولایت فقیه براین کشورولایتمداربود.

چون مردم ایران عاشق اهل بیت بودندخداوند هم هدیه ای به ملت ایران داد که به هیچ ملتی تاکنون نداده است.وان حاکمیت اسلام در کشور ایران بعد از 1400سال بود.

پیروزی انقلاب اسلامی باعث شگفتی دوستان وحتی دشمنان اسلام شد.

دوستان انقلاب برایشان قابل تصورنبود که رژیم شاه که مورد حمایت ابرقدرتها بودسقوط کندوشاه دربه درشود ودر راس این کشور یک مرجع تقلیدومجتهدجامع الشرایط وعادل قرارگیرد.

اما حضرت امام می دانستند که این امر شدنی است.حضرت امام بعد از حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه فرمودندمن سه تا ماموریت دارم.یکی ساقط کردن شاه.دوم برقراری حکومت اسلامی.سوم بیداری اسلامی

که حضرت امام به همه اهدافشون رسیدند.

برای دشمنان اسلام هم پیروزی انقلاب اسلامی قابل باور نبود.

آری انقلاب اسلامی پدیده الهی بود که سازمان های اطلاعاتی بزرگ با آن همه امکانات ونیروهای متخصص همه در مقابل انقلاب هیچ شوند ونتوانند پیروزی آن را پیش بینی کنند

آقای جورج بوش پدر می گوید من از رئیس وقت سازمان سیاه که به دلیل پیروزی انقلاب

اسلامی ایران از کار بر کنار شد پرسیدم شما با این همه آدم که در دنیا دارید واین همه تجهیزات فوق پیشرفته

با این همه بودجه ای که سرف می کنید چگونه نتوانستید انقلاب اسلامی ایران را پیش بینی کنید او در پاسخ گفت

آنچه در ایران روی داده است یک بی تعریف است کامپیوتر های ما ان را نمی فهمند.

پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران اولین پیروزی اسلام بر غرب از قرن شانزدهم میلادی به این ور بود.دراین چهار قرن ،مسلمانها عقب مانده،جهان سومی ومقهور غرب بودند.اما در سال 57 غرب سیلی محکمی وشکست بزرگی از اسلام خورد.وتاکنون نتوانسته ان را جبران نماید.

انقلاب اسلامی برکات فراوانی برای ملت ما به ارمغان آورد.

ازجمله اینکه دین احیا شد.اگر انقلاب به پیروزی نمی رسید شاید اکنون از دین در این کشور خبری نبود زیرا سلسله پهلوی ماموریت داشتندتا دین را ازبین ببرند.انهابا حجاب زنها.با لباس روحانیت.با روضه خوانی.باقران وبا اسلام دشمنی می کردند.ایه الله شاه ابادی استاد حضرت امام،در زمان رضاخان در شهر ری منبر می رفتند ودر طول سخنرانی بارها می فرمودند ای مردم رضاخان برای اعدام اسلام امده.مواظب باشید.لذا با پیروزی انقلاب اسلامی،دین احیاء گردید

همچنین مساله استقلال حاکمیت ایران اسلامی که در زمان طاغوت شاه باید زنگ میزد به سفیر انگلیس وامریکا واجازه می گرفت ومزدور غرب بود.اما نظام اسلامی انچنان عزیز است که ریس جمهور امریکا افتخار می کند که به ریس جمهور ما زنگ زده است.

مساله احیا مقام ومنزلت زن .که در زمان طاغوت بالاترین مقام زن این بود که تبلیغ برای فروش کالا باشد.ودر خدمت شهوترانان قرار بگیرد.اما نظام اسلامی باعث شدکه زنان جیگاه خودرا پیداکنند والان در کنار مردان با حفظ حجاب درهمه صحنه ها حضور دارندوبه فرمایش امام نیمی از نهضت مدیون زنان است.

همچنین فرهنگ شهادت طلبی وایثار احیا گردید.بسیج یعن حضور همه اقشار در دفاع مقدس که یاداور صدر اسلام است که وقتی جنگی میشد بلال اذان میگفت و مردم در مسجد جمع میشدند وپیامبر برای انها سخنرانی می کرد ومردم را به جهاد فرا می خواند در دوران دفاع مقدس هم از همین مساجد مردم به جبهه اعزام میشدند از پیرمرد نودساله تا نوجوان سیزده ساله.

نمازجمعه بعد از 1400سال احیا شد واز غربت بیرون امد والان 750 امام جمعه در این کشوراسلامی نمازجمعه را برگزار می کنند.

وصدها برکت دریگر از برکات انقلاب اسلامی نصیب این ملت گردید.

اما وظیفه ما پاسداری از این نعمت بسیار عظیم است.ه مسئولین وهم همه اقشار وظیفه دارند از این انقلاب اسلامی پاسداری کنند.چون دشمنان دنبال نابودی این نورالهی هستند انها مرتب دنبال روزنه ای برای ضربه زدن به نظام اسلامی هستند وتاکنون موفق نشدند اگر چه از ما خیلی کشتند .رئیس جمهور ونخست وزیر مارا شهید کردند .ائمه جمعه مارا کشتند.نمایندگان مارا شهید کردند ولی موفق به شکست انقلاب نشدند.

.بسم الله الرحمن الرحيم .والعصران الانسان لفی خسر.الا الذین آمنوا وعملوا الصالحات وتواصوا بالحق وتواصوا بالصبر

.صدق الله العلي العظيم.

خطبه دوم:

1- فردا اولین روز دهه مبارکه فجر وسالروز ورود حضرت امام به وطن است

خبر بازگشت امام قلب ميليونها زن ومرد ايراني را به وجد آوردهاست.جمعيت زيادي از شهرهاي مختلف به تهران سرازير ميشوند تادر مراسم استقبال شركت كنند.چندروزي بدستور بختيار فرودگاههاراميبندند ولي عاقبت امام در 12بهمن 57وارد ايران ميشود ويكي ازبينظيرترين مراسم استقبال تاريخي بوقوع ميپيوندد.امام پس از سخنانكوتاهي راهي بهشت زهراء ومحل دفن شهداء انقلاب ميشود.در بهشتزهراء سخنراني مهمي ايراد كردند واز جمله فرمودند:من با مشت بهدهن اين دولت ميزنم. وفرمودند:من برای حفظ عزت وبزرگواری شما آمده ام.

ده روز بعد كه دهة پيروزي انقلاب لقب گرفت،انقلاب پيروز شد.درايندهه همه روز سيل مشتاقان ديدار امام كه از تهران وشهرهاي ديگر درمدرسه رفاه وعلوي تهران جمع ميشدند يا امامشان تجديد بيعتميكنند.در 19بهمن 57 افسران ودرجه داران نيروي هوائي نيز بهحضور امام رسيدند وبا امامشان بيعت كردند.

عصر21بهمن حكومت نظامي كامل اعلام ميشود.به اعتراف سرانبازداشت شده رژيم واسناد موجود،تصميم بركشتار خونين وسركوبيقيام در سطحي گسترده گرفته ميشود.تانكها وزره پوشها به حركت درميآيند.ناگاه امام در يك تصميم مهم وحساس ،آخرين تلاشهاي آمريكاودولت دست نشاندهاش را ناكام ميسازد.ياران امام اين پيام را با وسائلگوناگون به گوش مردم رساندند:اعلاميه امروز حكومت نظاميخدعه وخلاف شرع است.ومردم به هيچوجه به آن اعتنانكنند!

درمدت اندكي با حضور وسيع زن ومرد،مراكز حساس وخيابانهاوكوچههاي تهران،بوسيله دهها هزار كيسه شن ووسائلديگر،سنگربندي شد.درگيري با عوامل رژيم آغاز ودر كمتر از 24ساعت پايگاههاي رژيم يكي پس از ديگري سقوط ميكند وبالاخرهصداي انقلاب از طريق راديو ،پيروزي قيام 15خرداد امام وملتوسرنگوني طاغوت را بگوش جهان رساند.

انشا الله در دهه فجر در جشنهای این دهه شرکت کنید وبدانید که بفرموده حضرت امام این انقلاب یک تحفه وهدیه الهی است. وباید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

2-پس ندادن اقساط بانکها حرام است وحق الناس است.هرکسی که وام می گیرد باید وامش را پس دهد .ودر نظام اسلامی رعایت قانون همانند رعایت احکام شرعی،واجب است.

3-چندبرابر شدن پول هزینه گاز تعدادی ازمردم، باعث نگرانی وناراحتی شده است واین باعث فشار به اقشار کم درامد می شود.لذا از مسئولین مربوطه می خواهیم دراین مساله تجدید نظر کنند. اداره گاز نبایدبدون اجازه مجلس قیمت گاز را بالا ببرد.

4-سخني با جوانان:

یکی از اثار فرهنگ غرب این است که پسران خودرا شبیه دختران کنند ویا دختران خودرا شبیه پسران کنند.وشبیه کردن مردوزن خودرا بهم در اسلام حرام است.ودست دادن با نامحرم گناه است.این مرزهایی که اسلام بعنوان محرم ونامحرم گذاشته برای سلامت جامعه است.درجاهایی که این مرزها رعایت نمی شود می بینیم مشکلاتی ایجاد میشود.پیام داده که عاشق زن دایی هم شدم.یا عاشق خواهر زنم شده ام.چون اینها رعایت نکرده اند لذا بهم علاقه مندشده اند وباعث معضلاتی میشوند.از نظر شرعی فقط پدرشوهر به زن محرم است وفقط مادر زن به داماد محرم است ودیگر هیچیک از اقوام زن وشوهر به اینها محرم نیستند.مثلا داییی مرد به زنش محرم نیست.

5-مسئله شرعي :

تراشیدن ریش و ماشینکردنى که مانند تراشیدن باشد، بنابر احتیاط واجب جایز نیست.

ریش پرفسورى :تراشیدن مقدارى از ریش حکم تراشیدن تمام آن را دارد و بنا بر احتیاط حرام است.

اجرت تراشیدن ریش: . بنا بر احتیاط، گرفتن اجرت در برابر تراشیدن ریش، حرام است.

6-سخنی درباره امام زمان ع:

امام صادق ع:هرکه درحال انتظار مهدی بمیرد مانند این است که حضرت رایاری کرده.بلکه مانند کسی است که با آن حضرت شمشیرزده است بلکه مانند کسی است که در رکاب رسول خدا شهید شده است

مبارزه روحانیت با طالمین...

ما را در سایت مبارزه روحانیت با طالمین دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 69 تاريخ: چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت: 12:36

صفحه بندی